Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Csörgő Attila: Narancs-tér

2004, February 26 @ 20:00 - 2004, March 26 @ 01:00 CET

Free
Csörgő Attila: Narancs-tér nézőkép

Az acb Galériában 2004 februárjában bemutatandó mű a 2002-ben kidolgozott Fél-tér projekt továbbfejlesztése. A Fél-tér alapgondolata a tér felének lefényképezése volt egy félgömb felületére. Ennek megvalósítására Csörgő egy speciális fényképezőgépet épített. A Narancs-tér kamerája továbblép: csaknem teljes gömbfelületre rögzíti a környező tér látványát. A kamera mozgása a narancs-hámozás függőleges tengely mentén elmozduló, körkörös mozgássorához hasonlítható.

Az acb Galériában 2004 februárjában bemutatandó mű a 2002-ben kidolgozott Fél-tér projekt továbbfejlesztése. A Fél-tér alapgondolata a tér felének lefényképezése volt egy félgömb felületére. Ennek megvalósítására Csörgő egy speciális fényképezőgépet épített. A Narancs-tér kamerája továbblép: csaknem teljes gömbfelületre rögzíti a környező tér látványát. A kamera mozgása a narancs-hámozás függőleges tengely mentén elmozduló, körkörös mozgássorához hasonlítható. A felhasznált fotópapír alapvetően sík, csak narancshéjszerű spirálban összehajtogatott felülete közelít a gömbformához.

Megnyitja: Faa Balázs

Csörgő Attila alkotásait az acb-ben két csoportos kiállításon is megtekinthette a közönség 2003-ban. A művésznek 2004. márciusában Platonic Love címmel retrospektív jellegű kiállítása nyílik a University of Cambridge (Cambridge, UK) művészeti galériájában, a Kettle’s Yard-ban.
Csörgő alkotásai megtalálhatók a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, a Kortárs Művészeti Intézet, a Paksi Képtár, a Magyar Nemzeti Galéria, a pécsi Modern Magyar Képtár, a BTM – Fővárosi Képtár és számos külföldi múzeum kollekciójában.

Csörgő Attila (1965) a Magyar Képzőművészeti Főiskola (ma: Egyetem) festő és intermédia szakán végzett, tanulmányai közben egy tanévet az amszterdami Rijksakademie van den beeldende kunsten ösztöndíjasaként töltött el.
1994-ben a Derkovits-, 1998-ban a Smohay-ösztöndíjat nyerte el.
Csörgő Attila művészetét, egészen a pályája kezdetétől, nemcsak a magyarországi, hanem külföldi intézmények és kurátorok is figyelemmel kísérik. Neve a nyugat-európai műtárgypiacon is ismert. Munkái az elmúlt években a ljubljanai Galerija Gregor Podnar képviseletében sikeresen szerepeltek rangos művészeti vásárokon, pl. a berlini ArtForumon és az Art Basel-en.
Az 1990-es évek eleje óta rendszeresen meghívják olyan jelentős kiállításokra, mint a Germination (1991, Ludwig Forum für internationale Kunst, Németország), a Jenseits von Kunst (1996, Ludwig Múzeum, Budapest – Neue Galerie, Graz, Ausztria) vagy az After the Wall / A fal után (1999, Moderna Museet, Stockholm / Kortárs Művészeti Múzeum – Ludwig Múzeum, Budapest). Csörgő Attila a 8. Isztambuli Biennálén (2003) önállóan, a 22.
Sao Paolo-i Biennálén (1994) és a 48. Velencei Biennále (1999) Magyar Pavilonjában több művésszel közösen képviselte Magyarországot.

Műfaji szempontból Csörgő munkái a kinetikus szobrok közé sorolhatók. Egyszerű geometriai és matematikai elvek alapján megtervezett szerkezeteinek legfontosabb eleme ugyanis a mozgás, illetve sok esetben a mozgás és egy bizonyos fényhatás kölcsönös jelenlétéből és egymásrahatásából létrejött effektus. A műveihez felhasznált anyagok változatosak (olaj, víz, homok, zseblámpaizzó, fa, papír, ventillátor, elektromotor, fotópapír stb.), de kiválasztásuk sohasem öncélú: minden esetben teljes mértékben alárendelődnek a kinetikus szerkezetet működtető fizikai törvényszerűségeknek. Konstrukciói azokat a matematikai és geometriai feladványokat idézik, amelyek megoldása nem lehetséges a bevett, sablonos feladatmegoldó gondolatmenetekből való kilépés, azaz szempontváltás nélkül.

Az acb Galériában 2004 februárjában bemutatandó mű a 2002-ben kidolgozott Fél-tér projekt továbbfejlesztése. A Fél-tér aapgondolata a tér felének lefényképezése volt egy félgömb felületére. Ennek megvalósítására Csörgő egy speciális fényképezőgépet épített. A Narancs-tér kamerája továbblép: csaknem teljes gömbfelületre rögzíti a környező tér látványát.
A kamera mozgása a narancs-hámozás függőleges tengely mentén elmozduló, körkörös mozgássorához hasonlítható. A felhasznált fotópapír alapvetően sík, csak narancshéjszerű spirálban összehajtogatott felülete közelít a gömbformához.

Helyszín: acb kortárs művészeti galéria

Cím: 1068 Budapest, VI. ker., Király u. 76.,
Telefon: (1) 413 7608
E-mail: acbinfo@acbgaleria.hu
Nitva: kedd-péntek 14.00 – 18.00, valamint előzetes bejelentkezéssel

Details

Start:
2004, February 26 @ 20:00 CET
End:
2004, March 26 @ 01:00 CET
Cost:
Free
Website:
http://www.acbgaleria.hu