- This event has passed.
Szabics Ágnes: Túlélési gyakorlat – köztéri installáció
2005, May 23 @ 18:00 - 2005, May 30 @ 18:00 UTC+0
FreeHelyszín: Mai Manó Ház bejárata
Szabics Ágnes öt éve Túlélési gyakorlat címmel, olyan – általában galériáktól független – köztéri installációkat készít, melyekhez elsősorban fotónagyításokat, printeket használ fel. Ezeket a fotókat egy általa kiválasztott épületre, építményre, közterületen található tárgyra ragasztja fel, vagy helyezi el. Ily módon ezek a képek kiegészítik a szokványos, mindennapi látványt, együttesen hoznak létre egy művet.
Helyszín: Mai Manó Ház bejárata
Szabics Ágnes öt éve Túlélési gyakorlat címmel, olyan – általában galériáktól független – köztéri installációkat készít, melyekhez elsősorban fotónagyításokat, printeket használ fel. Ezeket a fotókat egy általa kiválasztott épületre, építményre, közterületen található tárgyra ragasztja fel, vagy helyezi el. Ily módon ezek a képek kiegészítik a szokványos, mindennapi látványt, együttesen hoznak létre egy művet.
2005 május 24-én készül el a 23. Túlélési gyakorlat, melynek egyik része a Mai Manó Ház bejáratánál lesz látható.
A Mai Manó Ház bejáratánál a lépcsők fölötti mennyezeten látható egy ovális formájú freskó. Erre reagálva, kiegészítve készítek az alatta lévő lépcsősorra egy fotóinstallációt, mely a Mai Manó Ház egész épületében – folytatódik. Az installáció laminált fotókból, valamint tükrökből, esetlek tükröződő felületű kör alakú lapokból áll. A színes nagyítások, ellentétes tartalmú, össze nem illő képek, jelennek meg egymáson. Látható rajta az, ami ott az utcán tükröződik a járdán elhelyezett tükrökben, és egyszerre látható az is, ami a valóságban észrevehetetlen. Általában nem látható, vagy az emberek többségének láthatatlan, nem létező. Az elhelyezett tükrökben – természetesen – látható minden, ami a -valóságban- fölötte, körülötte van, és emellett lehetőséget ad az járókelők számára, hogy esetleg mást is észrevegyenek, meglássanak benne. Személyektől függően mást és mást. Ennek az installációnak a befogadása során elmosódnak a határok a készített kép és a realitás között, és ennek kapcsán megbeszélhető a különbség a képben megörökített és a kézzelfogható valóság között.