- This event has passed.
Az Akt – virtuális kiállítás
2005, January 21 @ 00:00 - 2007, December 31 @ 00:00 UTC+0
Részletek a kiállítás képeiből
Akinek volt-, van-, lesz fényképezőgépe, az fényképezett, fényképez, vagy fog ruhátlan embert. Így vagy úgy, kinek mi a fontos. Ha ezt megtudják róla, általában zavartan magyarázkodni kezd; vagy a művészetre, vagy a megrendelőkre hivatkozik, s ennek megfeleleően definiálja, legitimálja tevékenységét. Az egyik művészi aktfotókat készít, a másik erotikus képeket magazinokba, a harmadik pornográfot, a negyedik szolid családi fotókat, az ötödik megint mást. Ennek megfelelően az aktfotónak sokféle meghatározása forog közkézen. A legliberálisabb álláspont -melynek magam is híve lennék- nem szűkíti le, hanem azt mondja: aktfotó minden olyan, fényérzékeny anyagra készült alkotás, melyen meztelen, valamelyest levetkőzött, vagy éppen ellenkezőleg, az erotikus képzetek kielégítése céljából öltözött gyermek, nő vagy/és férfi látható egy sajátos viszony keretében. Mi ez a viszony? Az alkotó A, a képet felfogó eszköz (jó esetben fényképezőgép) B, és a modell C háromszöge, hol jól kitapinthatóan érzékelhetőek az ABC pontok között húzódó erővonalak. És ez talán a lényeg. Ha nem értik ezt az okfejtést, az sem baj, bennem a hiba, nézzék meg inkább a képeket, melyek az Esztergomi Biennálé pályázatára érkezett többszáz fotó sajátos szelekciója nyomán kerültek a fotómúzeum falára.
(Kincses Károly)
***
a kiállítók és képeik teljes listája:
ALMER Zsuzsa
- Michelangelo modellje I-II. 2004. – Digitális nyomat – 40×50 c
- Ezeregyéjszaka meséi – 2004 – Digitális nyomat – 40×50 c
B. KISS Gabriella
- Öreg Maya I-III. – 2004. – Digitális fotó – 3 db 16,8×29,9 c
- Maya örök I-IV. – 2004. – Digitális fotó – 4 db 16,8×29,9 c
BAKOS Veronika
- Karok I-II. v 2004. – Digitális fotó – 20×26 c
BALLA András
- Ars Amandi 1-9. – 1999. – Fémkiválasztásos, arany-ezüst felületű fotográfiák – 9 db 24×30 c
- Kapcsolat 1-3. g 1999. – Fémkiválasztásos, arany-ezüst felületűfotográfiák – 3 db 30×40 c
- Kettős torzó – 1997. – Előhívó felvitele papírra ecsettel nagyításkor – 30×40 c
- Paróka /Vendéghaj/ – 1990. – Brómezüst-zselatin – 40×50 c
- Két vászonkép – 1990. – Vászon, emulzió, aranytónusos utószínezés – 2 db 60×50 c
- Borostyán Imre remete 80. születésnapján g 1989. g Brómezüst, zselatin – 24×30 c
BERÉNYI Gyula
- Álom – 2004. – Digitális technika – 40×30 c
BERKEI Csaba
- Férfi kerékpár – Színes negatív film-festés – 30×40 cm, 40×50 cm-es keretbe
- Babaolaj – Színes negatív film-festés – 30×40 cm 40×50 cm-es keretbe
- Páros történet – Színes negatív film-festés – 2 db 15×21 cm – 30×45 cm-es keretbe
- Betty B. – Színes negatív film – 3 db 13×18 cm 1db 30×60 -cm-eskeretbe
BÍRÓ Csilla
- Alvó-tér – 2004. – Kodak Academy film, negatív digitalizálva – 180×61 c
CSIKÓS Árpád
- Vénusz – 2003. – Color film – 27,5×18,5 c
- Dark room – 2004. – Color film – 27,5×18,5 c
- Édes álom – 2004. – Color film – 18,5×25.5 c
- A nyugalom pillanatai – 2004. v Color film – 23,5×18,5 c
- Betty blue – 2004. – Color film – 18,5×27,5 c
- Monday dawn – 2004. – Color film – 18,5×18,5 c
- Selyemálom – 2004. – Color film – 18,5×18,5 c
- Magány – 2004. – Color film – 18,5×18,5 c
DETVAY Jenő
- Nőág 1-4. – 2004. – Polaroid 665, digitális print – 50×50 c
DIENES István
- Izzó álom – 2000. – vegyes – 18×28 c
- Blue Strip – 2001. – vegyes – 17×20 c
- Selyem – 2001. – vegyes – 11×28 c
- Torzó – 2002. – vegyes v 18×28 c
- Zöld – 2002.vvegyes – 18×28 c
- Blue Line – 2001. – vegyes – 15×28 c
- Alvó – 2001. – vegyes – 15×15 c
- Nyújtózás – 2002. – vegyes – 28×18 c
- Obeliszk – 2001. – vegyes – 11×28 c
- Forgás – 2000. – vegyes – 35×15 c
EIFERT János
- Roncsolt aktok 1-3. – 1994. – digitális print – 30×38 cm – 21×30 c
- Tűztánc – 1993. – digitális print – 30×44 c
- Akt lehetetlen helyzetben – 1997/2002. – digitális print – 30×30 c
- Furcsa pár – 1994. – fordítós papír – 28×21 c
- Aktmodell polaroiddal 1-2. – 1995. – FF – 29×39,5 c
- Op Art tanulmány – 1993. – FF – 25×37 c
- A férfi – 1992. – cibachrome – 28×49 c
- Hőforrásnál – 1996. – digitális print – 16×24 c
- Kitörés és bukás – 2001. – Digitális montázs – 23×29 c
- A tó titka – 1984. – cibachrome – 23,5×29 c
- Tűztánc – 1993/2002. – digitális print – 20×70 c
- Titkok barlangja – 2000. – digitális print – 26×70 c
- Ősállapot – 1986. – FF – 19×29 c
- Ritus – 1990. – FF – 19×28 c
FARKAS Antal Jama
- Mezei Árvácska Soávéban – 2002. – Színes fotó – 70×100 c
- A kedvenc Modiglianim – 2001. – Színes fotó – 70×100 c
- Orsi színesben – 2002. – Színes fotó – 70×100 c
- Egy ismeretlen Modigliani – 2003 – Színes fotó – 70×100 c
FENYVESI Máté
- Womanarium I-III. – 1999. – Ff ezüst-bromid – 24×31 c
- Octopus I-VI. – 2002-2003. – Hibrid-analóg – 19×19 c
GÁLL Szabolcs
- Nagyanyáink a múlt homályából I-IX. – 2004. – Egyszínű képalkotás, – 21×30 c
GARAMI Richárd
- Hátaktok I-III. – 1999. – Ff ezüstbromid – 3 db 16×22 c
- Kád – 1999. – színes ezüstbromid – 29×36 c
GELLÉR B. István
- Akt-Art sorozat – 1975. – Ff nagyítás – 30,5×9,5 c
- Alapértelmezett Akt-Art doboz – 1973-2004. – Applikáció: dobozok + fot
GERGELY Sándor
- Boldogasszony – 1988. – Agfacrom szendvicsdiáról cibachrome kópia – 26×41 cm 40×50 cm-es keretbe
GYENES Zsolt
- NIKI – 2003. – Monochrom fotó, print negatívról – 50×50 c
- Sára – 2003. – Monochrom fotó, print negatívról – 50×50 c
- EDO – 2004. – Monochrom fotó, print negatívról – 50×50 c
- Kata – 2004. – Monochrom fotó, print negatívról – 50×50 c
GYURJÁN Eszter
- Elisewin 1-3. – 2004. – Illusztráció A. Baricco Tengeróceán c. könyvéhez
HAMARITS Zsolt
- Akt I-II. – 4 inch diáról dig.print – 70×100 c
HEGEDŰS 2 László
- 3Akt A, B, C, D – 2003. – Agfa negatívról – 20x28cm – 23×20 cm – 32×21,5 cm – 32×22 c
HEMRICH Károly
- Átváltozás – 2001. – Polaroid 667 – 2db 10,8×27,5 cm (fekvő
- Mozgásban – 2000. – 6×6 negatív montázs – 38x23cm és 38x 26 cm (álló
HERBST Rudolf
- Kimerülten I-II. – 2004 – Színes izohélia és eredeti be-exponálva – 21×30 cm – 30×40 c
- Színpadon I-II. – 2004. – Ff kópia, negatív barnítva – 20×30 cm – 22×35 c
- Krisnakábulat – 2004. – Ff negatív színes papírra nagyítva – 17×30 c
JUHÁSZ László
- Csábítás – 2003. – Ff nagyítás – 16×16 cm – 30×30 cm-es keretbe
KALMÁR Lajos
- Pola 14, 15, 16, – 2004. – Print sepia – 24×30 c
KÁROLY Sándor Áron
- Térdeplő Akt – 2004. – Camera obscura – 39×48 c
- Fekvő Akt – 2004. – Camera obscura – 39×48 c
- Csak te meg én – 2004.vCamera obscura – 39×48 c
- Csak te – 2004. – Camera obscura – 39×48 c
KEMENESI Zsuzsanna
- Nyolcadik hónap – 2001. – Brómezüst zselatin nyomat – 10×15 c
- Kőszívű ember – 2001. – Brómezüst zselatin nyomat – 9×13 c
- Ötödik generáció /Önarckép a dédmamám ágyában – 2002. – Brómezüst zselatin nyomat – 19×24 c
KÉRI Gáspár
- Akt I.-II. – 2004. – Fényérzékenyített alumínium – 66x57cm – 25×25 c
- Akt III. – 2004. – Ff fotó – 50×50 c
KONDÁKOR László
- White# 1 – 2000. – fotó – 42×32 c
- Blue# 1-4 . g 2000. – Dig. – 40×30 cm (3. 4.) – 21×30 cm (1. 2.
- Red# 1-2. – 2004. – Dig. – 50×60 cm – 21×30 c
- Neon# 1. – 2002. – Dig.v50x60 c
- Yellow# 1. – 2001. – Dig. – 61×84 c
- Black# 1. – 2002. – Dig. – 50×60 c
- Brown# 1 – 2002. – Dig. – 50×60 c
- Cool# 1. – 2002. – Dig. – 50×60 c
- Jewel# 1. – 2004. – Dig. – 21×30 c
- Yellow# 2-3. – 2004. – fotó – 31×22 c
KOVÁCS Endre
- Magán kiállítás 1977/1991/2004. – FF fotó, számítógépes montázs – 54×80 c
- Interieurs – 1977/1990. – Ff fotó, szépia – 6×12 c
KÖRMÖCZI Csaba
- Az élet bölcsője – 2004. – Digitális fotó és utómunka – 30×20 c
- Felhők közül a nap… – 2004. – Digitális fotó és utómunka – 30×20 c
- Vénusz születése – 2004. – Digitális fotó – 20×30 c
- őrzöm álmodat… – 2003. – Digitális fotó, színezés v30x20 c
- Rejtőzködő – 2003. – Digitális fotó – 20×30 c
- Megfagyott könnycseppek – 2003. – Digitális fotó – 30×20 c
- Fátyoltánc – 2003. – Digitális fotóv20x30 c
- Nádszál – 2004. – Digitális fotó, színezés – 20×30 c
KRÁNICZ András
- Kulcscsont – 2003. – Ff fotó – 2db 21,5×31,5 c
KUNCKEL Zoltán
- Demonia I-III. – 2004
- A Caracas-Budapest sorozatból – FF negatív nagyítások, műteremfény – 3 db 20×30 c
LŐKÖS Zoltán
- Fejes – 2001. – Színes papírkép – 13×18 c
- Ego – 2002 – Színes papírkép – 13×18 c
- Timi – 2003. – Színes papírkép, digitális technika – 21×30 c
- Velence – 2004. – Színes papírkép, digitális technika – 30×21 c
- Ablak – 2004. – Színes papírkép, digitális technika – 24×30 c
- Domb 1-5. – 2003. – Ff papírkép, digitális technika – 30×24 c
LUKÁCS Orsolya
- V.-1., V.-2. – Digitális fotó – RA-4 print – 21×30 c
MÁTHÉ András
- Fiatal lány – 2002. – Barnított fotó vászonpapíron – 50×40 c
- Nyári délután I-II. – 2002. – Színes papírkép – 70×50 c
- Lebegés a vízen hanyatt és hason – 2003. – Színes papírkép – 70×50 c
- Lány fekszik a kereveten – 2002. – Ff fotó vászonpapíron – 70×50 c
- Egy önző lány magányosan – 2002. – Monochrom fotó színes papíron – 50x40c
MATKÓCSIK András
- Félakt – 1985. – Elemlámpával rajzolt fotó /b idővel/ – 24×30 cm – 30×40 cm-es keretbe
- A lourdes-i szűz /apokrif akt/ – 2004. – Fekete tüllel lágyított optika – 24×30 cm – 30×40 cm-es keretbe
MÁTRAI István
- Festő parafrázisok /Seurat-Dali/. – 2004. – 30x40cm 50×70 cm-es keretbe
- Festő parafrázisok /Magritte-Duchamp/. – 2004. – 30×40 cm 50×70 cm-es keretbe
MÓDOS Gábor
- Műteremben – 2004. – Digitális fotó – 40×30 c
- Tüll – 2004. – Digitális fotó – 26×40 c
- Fátyol mögött – 2004. – Digitális fotó – 26×40 c
- Árnyék – 2003. – Digitális fotó – 40×30 c
MOLDOVÁN Csaba
- Venus II. – 2004. – Kézi nagyítás ff papírra – 24×36 c
MOLNÁR Zoltán
- Víz alatt 1-3. – Hagyományos színes fotótechnika – 3 db 50×60 67×80 cm-es keretbe
NAGY István
- Tonett Álom. 5.kópia 2001. – Merített papír, ezüst emulzió – 37,7×55,5 c
- Varázstükör 1. kópia – 2004. – Merített papír, ezüst emulzió – 37,6×55,5 c
- Textillúzió-Bimbók 6. kópia – 2004. – Ezüst emulzió, lenvásznon – 37,6×55,5 c
- Fémképeim-Molnárlány 4. kópia – 1999.
- Bronzlemez, 4 rétegű és mélységű maratás a maratott felület ezüstözve – 19,6×28,7 c
- Fémképeim-Akt tanulmány 2. kópia – 1999
- Bronzlemez, 4 rétegű és mélységű maratás a maratott felület ezüstözve – 19,6×28,7 c
NAGY Zopán
- Át-sejtések I-II. – 2003. – FF, barnított fotó – 18×24 cm – 31×41 cm-es keretbe
- Akt-art III. 2003. – FF, fotó – 13×18 cm – 23×32 cm-es keretbe
- Kismam-akt IV. – 2003. – FF, fotó – 13×18 cm – 23×32 cm-es keretbe
- Múlt-idéző I-III. – 2002. – FF, fotó – 3db 13×18 cm – 25,5×52,5 cm-es keretbe
- Ritus és Melankólia – 2003. – FF, fotó, színes papír – 15×21 c
PAPP Elek
- Akt 1. – 2002. – Photo fuji arch – 24×37 c
- Cím nélkül – 2004. – Ultracrome archival Epson – 24×37 c
PÁSZTOR Gábor
- 2003. I-II. – vegyestechnika – 28×23 c
RIDOVICS András
- Japán szerető – 2002. – Vászon print – 117×170 c
- Akt részlet – 2003. – Ff papírkép – 83×65 c
- Kettesben (két pár) – 2003. – Ff papírkép – 25,5×38 c
- Tomomi 1-3. – 2002. – Színes print – 50×70 c
dr. SÁRKÖZI Éva
- Belső körök – (technika nem közölt
- Személyes ügy – (technika nem közölt
- Kéz-rajz – (technika nem közölt
SERES Géza
- Akt felülettel 2.m., 3.m., 6.m. – 2001. – Többszörösen exponált 6×9-es diáról nitro transzfer nyomat – A/
- Akt ablak előtt m. – 1998. – 6×9 cm-es kézi színezés ff negatívról nitro transzfer nyomat – A/
- Erotikus akt 1.m., 2. – 2002. – Számítógéppel színezett ff felvétel nitro transzfer nyomata – A/
SIKLÓS Péter
- Térdelő akt – 2003. – Ff színezett fotó – 60×80 c
SIMON Csilla
- Ázsia – 1994-2004. – Brómezüst egyedi képi módosítás 1/1 – 16×22 c
- Afrika – 2003. – monochrom – 17×22 c
- Amerika – 2003. – brómezüst – 19×26 c
- Európa – 2000. – Brómezüst 1/1 – 17×22 c
- Megváltozott értékrend – 2004. – Montázs, brómezüst fotó, újság – 38,5×48,5c
- Ausztrália – 2000. – Cianotípia 1/1 – 14×20 c
SZABÓ Béla
- Páros I-III. – 2000. – FF – 30x40cm – 40xa50 c
- Stúdióban – 2002. – Digitális fotó – 50×70 c
- Formák – 1999. – FF – 70×50 c
- Vasarely nyomában – 1987. – FF – 50×70 c
SZABÓ Róbert Gábor
- Éden – 2004. – Digitális fotó, vegyes technika – 34x13x5 c
SZASZKÓ Antal
- Bronz Akt – 1994. – FF, bronztükör színezés – 27×40 c
- Az erdő lánya – 2003. – FF, régi tükör+fortem fotóemulzió – 46,5×33 c
- Bronz variációk 3. – 1998. – bronztükör színezés – 30×40 c
- Ellentét – 1998. – FF, aranyszínezésv30x40 c
SZÉL Ágnes
- Maya – 2003. – Kodakt400 – 62×62 c
- Kristóf – 2004. – Kodakt400 – 92×38 c
SZILÁGYI Lenke
- Titkok 1-2. – 2004. – FF fotó – 2db 25×39 c
TELEK Balázs
- A fotel – 200
- Az asztal – 2004
- A jóg – 2004. – Fotóanamorfózis – FF sajátkezű nagyításon baritált papír – 30x30x25 c
- Teremtettek – 2004
- Kísértés – 2004
- Elnyúlás – 2004
- Torzulás – 2004. – Kiterített anamorf képek – FF sajátkezű nagyításon baritált papír – 45x70cm – félkör alakú 58 c
TESCH Katalin
- Meztelenül – 2003. – fotó – 12db 10×13,5 c
TÓTH József
- Giorgione – 2004. – Dig.print – 30×40 c
- Műanyag erotika – 2004. – Dig.print – 30×40 c
- Nagyapa hagyatéka – 2004. – Dig.print – 30×40 c
TÓTH-VADNAI Gábor
- Aktus I-II. – 2003. – digitális – 30×30 cm 40×50 cm-es keretbe
TUNDÓ Klára
- Akt I-II. – 2004. – Nagyítás, ezüst zselatin fotópapíron – 100×140 c
UJVÁRI Gábor
- Gy.&Z. I-IV. – 2004. – FF film, monokrom print – 14×14 c
- Z. keze I-II. – 2004. – FF film, monokrom print – 13,8×13,8 c
- Z. & Gy. I-II. – 2004. – Ff film, monokrom print – 13,8×20,6 c
- Gy. & R. – 2004. – Ff film, monokrom print – 13,8×20,6 c
VARGHA Márk Péter
- Füst és akt II., VI., VIII., IX., XII. – 2004. – Digitális eredeti fotópapíron – 30×40 c
VARRÓ Norbert
- Rugó – 2002. – Hagyományos színes technika – 8×26 c
- Nyúzott bálvány – 2001. – Hagyományos barit papír – 17×25 c
- Gyűrött bőrlepel – 2001. – Hagyományos barit papír – 17×25 c
- Tejút – 2001. – Hagyományos barit papír – 17×25 c
- Fábaszorult – 1997. – Hagyományos barit papír – 16×23 c
ZANA Krisztián
- # 64. 2004. – Analóg technika, negatív – 50×50 cm