“A hónap alkotója rovatunkban különböző aspektusból – aktualitások mentén és személyes nézőpontból – mutatunk be egy kortárs fotográfust vagy vizualitással foglalkozó alkotót, szakembert. Mivel foglalkozott a közelmúltban? Milyen helyeken fordul meg, mi érdekli a hétköznapokban? Ki a legfontosabb fotográfus számára, melyik a kedvenc könyve, milyen zenét szokott hallgatni? Ilyen, és ehhez hasonló témákról kérdezzük a hónap alkotóját.
A hónap alkotója 2022 áprilisában Kemenesi Zsuzsanna.
Kemenesi Zsuzsanna egyetemi tanulmányait a Janus Pannonius Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának kommunikáció szakán végezte (1999). Ezzel egyidőben a Művészeti Kar festő szakán Pinczehelyi Sándor volt a mestere (JPTE, 1997). Ösztöndíjasként egy évig Java szigetén tanult fotográfiát a yogyakartai Indonesia Institute of the Arts Média Karán (1996–1997) az Indonéz Művelődési és Közoktatási Minisztérium Darmasiswa ösztöndíjával. PhD tanulmányait a Kommunikációs Doktori Program keretén belül 2000 és 2008 között folytatta Budapesten. Doktori értekezésének témája: A vizuális és verbális tudás együttes alkalmazása a fotografikus művészetben (PTE-BME, Budapest 2008).
Önálló albumai és könyvei: Magánbeszéd (Városháza Kiadó 2000); Christopher Rauschenberg (szöveg) – Kemenesi Zsuzsanna (fotó): Sweet as Cherry, Fine like Wine (Magyar Fotóművészek Szövetsége 2008); Fotókalligráfiáktól a titkosírásokig (GlobeEdit 2019).
„»Egész életemben jelentéktelen dolgokkal foglalkoztam. Elmondhatom, hogy ember nálam jelentéktelenebb dolgokkal nem foglalkozott. Ezt most már bízvást állíthatom, ennyi év távlatából« – írja egy elemzésében Kemenesi Zsuzsanna.
(…)
Kemenesi Zsuzsanna képeit már a Capa Központban is láthattátok: a LÁTKÉP – Az elmúlt félévszázad magyar fotográfiája 1967-2017 című tárlaton és az Üdvözletem című egyéni kiállításán. Jelenleg a Capa Központ 8F Galériájában megrendezett az A fényképhez nem vezet tömegközlekedés. In memoriam Gera Mihály című tárlaton láthatóak munkái.