A Sony A7S fényképezőgépet, melyet szívesebben szólítunk szinte kamerának, egy igazán különleges útra is magunkkal vittük. A barlangi kalandok után egy vietnámi utazás során is tesztelhettük kiváló filmrögzítési képességet. A sok túrázás miatt csak egy kisméretű karbon állvány volt a gép mellé, semmi kameramozgató eszköz, így született meg álló-, de mégis mozgó képek egyvelegéből a Postcards from Vietnam rövidfilm.
A film zenéjéért köszönet Sabw-nak.
Az utazás célja a kirándulás és kikapcsolódás volt, tehát nem írhatták felül a fotós elvárásaink a programot. Nekünk kellett alkalmazkodnunk a helyszínekhez, utastársainkhoz és persze a felszerelésünket ezek szerint kellett megválasztanunk. A DSLR-ekkel szemben, a MILC gépek súly és méret tekintetében egyértelmű választásnak tűntek már az elején. Annak érdekében, hogy rossz fényben is tudjunk képet rögzíteni a Sony A7S váza volt a legjobb választás. Továbbá, mivel nem volt lehetőség sokszor állvány állítgatással húzni az időt, az is fontos szempont volt, hogy relatív a nem olyan magas, ISO 800-3200-ig terjedő érzékenységi skála is elég zajtalan legyen, az így elérhető gyorsabb záridők miatt pedig csökkent a bemozdult fényképek száma.
A Sony magyarországi képviseletének hála, útitársként kaptunk egy Zeiss Sonar T* FE 35mm f2.8 ZA és egy másik prémium fix Sonar T* FE 55mm f1.8 ZA optikát, valamint a G-sorozatú FE 70-200mm f4 OSS zoomot. Az erősebb széleslátószöget egy régebbi Konica Minolta AF 17-35mm f2.8-4 objektívvel és átalakítóval értük el, melynek kölcsönzésért köszönet illeti Darányi Zsoltot, a Fotoklikk.hu főszerkesztőjét.
Alapvetően Vietnám északi és déli részeit érintettük, mindenhonnan belecsempészve pár képsort. A videóban nem volt célunk az emberek bemutatása, kivéve a rizsaratást Ninh Binh régióban, ahol az ott élők igen szoros kapcsolatot ápolnak a természettel.
TOVÁBBI AJÁNLOTT CIKK!