FotóFalu 2015, Drégelypalánk | fototv.hu

0
0

Az idei FotóFalú 2015. július 23-tól  augusztus 2-ig kerül megrendezésre a Börzsöny lábánál. Alkotótábor és művésztelep egyben, amatőröket és profikat egyaránt várnak. Konzultációs programokat, páratlan technikai háttéret biztosítanak a fotózni vágyóknak.

FotóFalu werkkép

Kapcsolat:

ARTBÁZIS ÖSSZMŰVÉSZETI MŰHELY

1085 Budapest, Horánszky u. 25

Alkotótábor és művésztelep egyben

Foto

A FotóFaluban egymás mellett, párhuzamosan működnek konzultációs programok, konkrét fotóeljárásokat komplexen bemutató, valamint a már ismert eljárások egyéb lehetőségeit feltáró és oktató programok.Tapasztalt fotográfusoktól, fotóművészektől lehet elsajátítani a szakma illetve az alkotói fotográfia csinját-binját, miközben a képi gondolkodás, a vizuális kifejezési készség fejlesztése is folyamatosan napirenden marad.Használd ki a FotóFalu páratlan technikai hátterét:

  • analóg kis-, közép- és nagyformátumú fényképezőgépek
  • PhaseOne – 80MP
  • mozgókép készítéshez digitális és analóg kamerák és kiegészítők
  • műterem (ha esetleg nem lenne elég a napsütés)
  • analóg labor (színes és fekete-fehér)
  • digitális labor (computer és scanner)
  • professzionális archív minőségű nyomtató (Epson)

KurzusokAz egyes mesterek programjai egyénenként változó felépítésűek és hosszúságúak. A jelentkezők előzetesen kiválaszthatnak egy hosszabb kurzust vezető mestert illetve rövidebb tábori jelenlét esetén akár több rövidebb kurzust vezető mestert, akiknek programjában részt kívánnak venni. Az adott kurzus legalább 4 jelentkező mellett indul! Az alkotói programok résztvevőinek munkájára a FotóFalu mesterei személyes illetve csoportos konzultációk alkalmával reflektálnak, a tábort pedig egy az alkotói eredményeket összegző roll up kiállítás zárja.  Kinek ajánljukA program kiemelkedő jelentőséggel bír azok számára, akik a fotográfia iránt komolyan érdeklődnek, mivel személyes és közvetlen részvételi lehetőséget biztosít a nagy tapasztalattal rendelkező fotográfus kurzusvezetők alkotómunkájában. De várjuk azok jelentkezését is, akik most ismerkednek a fotográfiával, és szeretnének egy intenzív alkotófolyamatban részt venni, maradandó tudásra szert tenni. Korhatár: 16 év felett. (Ha 16 év alatti gyermeked is érdeklődik a fotográfia iránt, hozd el magaddal a táborba)  Kiegészítő "grátisz" programjainkNapközben a kiválasztott workshop mellett napi 1 óra világítástechnika órán is részt vehetsz (Karl Péter vezetésével), illetve 1-1 óra analóg labor gyakorlaton – hívás/nagyítás (Szilas Szilárd vezetésével) vagy digitális labor gyakorlaton – Photoshop/Lightroom használata (Baráth Gábor vezetésével). Esténként pedig izgalmas előadások, vetítések, tábortűz melletti zenéléseké a főszerep.

Mozgókép

Hagyományos analóg keskenyfilmezési technika és digitális mozgókép készítés. Elméleti és gyakorlati képzés – a filmes gondolkodásmód elsajátítása, alapvető elméleti kérdések tisztázása, a rövidfilmkészítés gyakorlata.

Művésztelep

Projektfejlesztés

Tökéletesítsd saját fotó projekted a FotóFaluban. Szakadj ki a hétköznapokból és alkoss. Koncentrálj csak a projektedre egy szakmai közegben, vidéki, nyugodt környezetben. Fejezd be kialakulóban lévő fotósorozatodat a FotóFaluban, vagy kezdj egy újat. Konzultálj, tudd meg mit gondolnak mások a munkáidról, alkoss közösségben.Kísérletezz!

Használd ki a FotóFalu páratlan technikai hátterét. Mindezek segítségével építsd, alakítsd vagy véglegesítsd a portfóliód!

Folyamatos

  • technikai segítség
  • meghívott elméleti konzulensek, előadások
  • személyes konzultációk

A FotóFalu Szabadegyetem előadásai

Bollók Csaba: A tekintet szüzességének visszaszerzése

Amikor először veszünk kamerát a kézbe, és függetlenül attól, hogy játék vagy professzionális, álló vagy mozgóképet készítő kameráról van szó, örökre elveszítünk valamit a velünk született érzékelés teljességéből. A világgal való kapcsolatunk eredendő természetét, a látás képességét alárendeljük egy kevésbé evidens, de napjainkra (egyed)uralkodóvá vált kommunikációs formának: a képek, képmások, vagyis lényegében másolatok készítésének. Mi az ami a két tekintet, az eredendő, cél nélküli és a képkészítésre irányuló tekintet között elvész? És ami elveszett, visszaszerezhető-e még egyszer? (képek a fotográfiatörténetből, részletek avantgarde filmekből, saját munkákból).

Gerhes Gábor: Entartete Kunst ? Idegen a kertbenGellér Judit: Fotográfia ? A tömegkultúra és a magasművészet határán

Gép készítette kép? Amatőrök, profik? Avantgarde vagy giccs? Művészet-e a fotó? A fotográfia történetét a kezdetektől kísérő (vagy inkább kísértő) kérdések, melyekre fotó- és művészetelméleti szövegek segítségével keressük a választ kortárs példákon keresztül.

Kasza Gábor: A legfrissebb tendenciák a kortárs fotográfiában

A vetítésssel egybekötött előadáson egy válogatást láthatunk a  nemzetközi szintéren felbukkanó fiatal alkotók munkáiból ? érintve a lehető legtöbb műfajt és hozzáállást, trendeket és irányvonalakat.

Surányi Mihály: A város képe

Hogyan változik a városi tájkép jelentéstartalma a magyar fotográfián belül és milyen összefüggések lehetnek a háttérben? Van-e valami speciális abban, ahogy a XX. század és a XXI. század magyar fotográfusai a városi tájképhez nyúlnak? Elmúlás, romlás, halál, pusztulás, eltűnés.. lokális jellegzetesség ezekben az ábrázolásokban? Ha igen, tudunk ezekre magyarázattal szolgálni?  Indulás a XIX. századból, érkezés a fiatal magyar generációhoz.

Telek Balázs: Térképzetek

Az előadó saját alkotásainak villámfényében mutatja be azt a két évtizedes utat, amelyet camera obscurás leképezési kísérletei indítottak el és a tér egyre komplexebb és többirányú megragadása érdekében járt be. Címszavakban: centrális perspektíva, gömbleképezés, anamorfózis (2 és fél dimenzió), 3D hatás, fotográfia és mozgókép találkozása, fotószobrászat.

Tóth Balázs Zoltán: Mit lehet érteni posztfotográfia alatt? Kísérlet a problémák felvázolására

A digitális képkészítés korszakában vagyunk. Egyes teoretikusok szerint a fényképen látható ábrázolat és annak valóságban fellelhető tárgya közötti távolság annyira megnőtt, hogy már nem is beszélhetünk fotográfiáról. Ez a mindenki számára érzékelhető eltávolódás azonban igen gondolatébresztő jelenség, s más teoretikusokat arra ösztönöz, hogy ennek fényében tárgyalják újra a fotográfia történetét és elméletét. Előadásom során igyekszem mindkét oldal alapvetéseit bemutatni, s ?képet? alkotni a korszakról, amelyben élünk. Előtérbe helyezve azt a fotográfiát, amely a kortárs művészet része.