Marco Bell és Aleix Plademunt kiállításmegnyitója

0
201

Budapest, 2014. december 10. – December 9-én, kedden nyílt meg a DBH Irodagaléria legújabb kiállítása, amelynek keretében a katalán Aleix Plademunt és a venezuelai-amerikai Marco Bell fotóművészek egy-egy sorozatát mutatják be. A kiállítás 2015. január 30-ig tekinthető meg.

A befektetési és üzleti szolgáltatásokkal foglalkozó DBH Group által életre hívott DBH Irodagaléria immár öt éve biztosít lehetőséget fiatal művészeknek, hogy bemutathassák munkáikat és ezzel is növeljék ismertségüket a vállalatcsoport szolgáltatott irodáinak közös tereiben. A látogatók számára lehetőség nyílik a DBH Irodagaléria kiállítás-sorozatban bemutatott képek megvásárlására is.

A decemberi-januári kiállítás anyagát ezúttal a 2013 szeptemberében megnyílt TOBE Gallery állította össze a katalán Aleix Plademunt és a venezuelai-amerikai Marco Bell fotóművészek alkotásaiból. A Barcelonában élő Aleix Plademunt sorozatát a 2008 és 2009 között készült Dubailand és a Small Dreams sorozatok válogatott fotói alkotják, melyek eredeti környezetükből kiemelve egészen új értelmezésekre adnak lehetőséget. A “Pequeñas interpretaciones” (Kis értelmezések) sorozat kontextusukból kiemelt tárgyak és terek jegyzéke, mely úgy tárja fel abszurditásukat, hogy közben felnagyítja jelentésüket, illetve felszínre hozza a fotókban lévő iróniát.

A másik most bemutatott sorozat szereplőit egy venezuelai farsangi parádén, az utcán rögzítette fotóriporteri érzékenységgel a venezuelai Marco Bell fotóművész, aki jelenleg a New York-i Parsons Design iskolában végzi fotóművészeti mesterképzését. Az “Este que soy” sorozat képei nem a karneválok felszabadult örömét, szabadságát sugározzák, sokkal inkább Venezuela és a latin-amerikai társadalom problémái köszönnek vissza. Ezek a problémák többrétegűek, és az elmúlt két évtized nyomai rejtőznek benne. A fotókon szereplők arcán rejtett magányosságot lehet érzékelni, szigorú tekintetekkel nézünk farkasszemet, gyerekek és felnőttek keresik identitásukat ebben az érzelmi útvesztőben.

Folytatódó hagyomány

Az esemény megnyitóján Varga-Tarr Sándor, a DBH Group marketing és kommunikációs menedzsere köszöntő beszédében megerősítette, hogy az immár öt éves múltra visszatekintő sorozattal a DBH Group hagyományt teremtett, amelyet a jövőben is folytatni szeretnének. Azzal kapcsolatban, hogy miként reflektálunk ezekre az alkotásokra, a DBH munkatársa Albert Camus-t idézte, miszerint “a műalkotásban nem is a mű a legfontosabb, hanem az, hogy próbatétel elé állítja az embert: megküzdhet önnön kísérteteivel, megpróbálhat közelebb jutni saját meztelen igazságához.”

A kiállítást megnyitó Tomas Opitz,a TOBE Gallery kurátora is azt hangsúlyozta, hogy a két sorozat – bár látszólag különböző témákról szól – nagyon is hasonlít egymásra, mivel a környezetükből kiragadott tárgyakat, tájakat és embereket a kulturális örökségünkből fakadó konvenciók alapján értelmezzük. A magyar származású, de Venezuelában felnőtt Tomas Opitz és felesége, Puskás Bea által 2013 szeptemberében létrehozott TOBE Gallery célja, hogy a nemzetközi – elsősorban latin-amerikai, illetve spanyol ajkú – fotóművészek alkotásaival megismertesse a hazai közönséget, ennek érdekében rendszeresen szerveznek kiállításokat saját újlipótvárosi, Herzen utcai galériájukban és más helyszíneken is.

A kiállítás 2015. január 30-ig, munkanapokon 8 órától 18 óráig tekinthető meg a DBH Serviced Office irodatereiben (1117 Budapest, Gábor Dénes u. 2. INFOPARK D épület, I. emelet; térkép) A látogatók az első emeletre a földszinti recepció segítségével juthatnak fel.
***

A DBH Groupról
Az idén 20 éves DBH Group teljes körű üzleti infrastruktúraszolgáltatásokat kínál, köztük szolgáltatott irodát, befektetői tevékenységeket, projekt- és pályázatmenedzsmentet, IT és ERP szolgáltatásokat, pénzügyi szolgáltatásokat, adó- és üzletviteli szolgáltatásokat, továbbá startup-inkubációt. A cégcsoport saját irodákkal rendelkezik Hollandiában, Magyarországon és Romániában, valamint kiterjedt üzleti portfólióval az Egyesült Államoktól Nyugat-Európán át a Kaukázusig.