Fotó Piac
Börze
Kedvezménykuponok
Terjesztő szaküzletek
Fókuszban
Benkő Sándor szemiskolája / A fény színe
Új sorozatunkban a fényképezés legalapvetőbb eszközét, a fényt igyekszünk megvizsgálni, és a fénnyel kapcsolatos fotográfiai tudnivalókat csokorba szedni. Sok gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a fény képformáló jellegzetességeit. Arra biztatva a fényképészeket, hogy minél tudatosabban – minél több szakmai ismerettel – készítsék egyre jobb felvételeiket.
Török György: Északi fény északi kristályüvegeknek
Üvegtárgyakat fotózni nehéz. A tárgyfotós állandó dilemmája, hogy felületet vagy formát világítson.
Steiner Gábor: A csendéletfotózás csak látszólag egyszerű
A csendélet – a portré és tájképek mellett – már a festőknek is kedvenc műfaja volt, hiszen az ízlésesen csoportosított tárgyak megörökítése sok tekintetben több lehetőséget adott a művésznek, mint más műfajok. Nincs ez másképp a fotó esetében sem, sőt, a csendélet tárgyfotózásként kiteljesedve mindennapi életünk részévé vált. Elég csak valamelyik katalógust fellapoznunk.
Sulyok László: Kísérletezzünk kevés fényben!
A digitális fényképezés leginkább akkor könnyű, ha a körülmények ideálisak, és a megvilágítás minősége is megfelelő. Tudvalévő, hogy a digitális technika tűrőképessége a diáéval vetekszik, így érthető, miért is kell a pontos expozíciót a jó kép alapfeltételének tekintenünk. A gyakorlat azonban egyáltalán nem mindig ideális, a megvilágítás minősége sem mindig tökéletes. A professzionális tükörreflexes gépek jól viselik a kevés fényt, az egyszerűbb kompaktok viszont kényesek a rossz körülményekre. Zajosodással, színeltolódással, életlenséggel reagálnak a kedvezőtlen helyzetekre.
Képolvasás – képteremtés / Szarka Klára sorozata Gáti György fotóival / A háttér és a semmi
Sorozatunkban már beszéltünk arról, hogy a mások számára értelmezhető – s ezért érdekes – fényképi látványt csakis tudatos módon teremthetjük meg. Érdemes ismernünk, például, a tiszta formák, a tökéletesség, végső soron az absztrakció iránti emberi törekvés kulturális és genetikai hátterét. Meg az ebből következő képalkotási szabályokat, lehetőségeket.
Mi a siker titka?
Pályázatok
Események naptára
Galéria
Magát fotózták / Markovics Ferenc és Gáti György képei a Művészetek Palotájában
Wagner István: Fotótárlat / Féner Tamás: Potpourri
Digitális világ
A fotografálás alapjai (2.) / Takács Szabolcs: Amit nem árt tudni: a digitális fényképezőgép további részei
Készítjük a sok fényképet, örülünk, ha némelyik jól sikerül, de sok esetben nem is tudjuk, hogy miért lett az egyik jobb, a másik kevésbé elfogadható. Megvesszük a drága felszerelést, de gyakran nem is ismerjük pontosan, amit tud. Sorozatunkban sorba vesszük a technikai felszereléseket és az alapvető technikai fogásokat, hogy a felszereléséből (no, és a témából) mindenki a lehető legtöbbet bírja kihozni. Terveink szerint… Ezúttal folytatjuk a kamera fontos részeinek bemutatását, s praktikus tanácsokat adunk a vásárlás szempontjaihoz is.
Technika
Fotós szemmel / Vajda János: Intim tánc
A tulajok véleménye / Több száz fotós megjegyzései két profi kameráról / Nikon D300, Canon EOS 5D
Beszéljük meg! / Török György: Hogyan válasszunk állványt?
Állvány használatával a fotográfus számára kiszélesedik a használható expozíciós idők tartománya. Az igazat megvallva: a kézből exponált fénykép mindig bemozdul, mert a kezünk beremeg.
Fejér Zoltán: Magyar találmányok, szabadalmak / Folyadéklencse
Mayering Károly 28312-es számon, 1913. március 21-én jelentett be magyar szabadalmat olyan „Eljárásra, mely optikai és más célra szolgáló folyadéklencse előállítására szolgál”.
Mozaik
Fenyvesi Edit: Térbe zárt pillanatok / Vendégségben a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárában
Időutazásban lehet része mindazoknak, akik ellátogatnak a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárába, az ország első és legnagyobb történeti fényképgyűjteményébe. L. Baji Etelka főosztályvezető-helyettes, történész-szakmuzeológus kalauzolásával pillantottunk be az itt folyó munkába.
Markovics Ferenc: Rögzítőshow