A 19. és 20. század fordulóján a magyar fotóban is két ellentétes irányú folyamat zajlott. A hivatásos műtermi fényképészet hanyatlott, ugyanakkor erősödni kezdett az addig nem számottevő műkedvelő fényképészet. Ekkor kezdett kialakulni a mai értelemben vett művészfotográfia. Magyarországon a századfordulótól az ezerkilencszázhúszas évek végéig az ún. festői stílus, a piktorializmus volt az egyetlen hivatalosan is elfogadott irány. Ez a folyamat vezetette a húszas évek közepére megerősödő, saját nyelvet találó, többfajta stílusban megjelenő modern magyar fotóművészethez. Szinte mindennek ebben a periódusban volt a csírája, kezdeménye, amiből idővel kialakulhatott az önálló, a képzőművészetről végleg leszakadó fotográfia. Ezt az időszakot, az 1900-as évek elejétől eltelt negyed századot tekinti át a magyar/angol nyelven kiadott kötet. Első képei még azt a megmerevedett műtermi világot mutatják, amelynek tagadásaként létrejött a piktorialista művészfotó, utolsó képei pedig már a manipulálatlan, csak a látvány erejében bízó modern fotográfiát láttatják. A képek önmagukban is érdekesek, figyelemre méltóak, de a válogatásnál azt is figyelembe vettük, hogy a korszak egészét, a változások irányát, tendenciáit is megmutassuk.
Szerző: Cartier-Bresson, Anne – Kincses Károly
Cím: A modernizmus gyökerei a magyar fotográfiában
Kiadás Éve: 2001
Nyelv: magyar + angol
Oldalszám: 204
ISBN: 9638383305
Kiadó: Magyar Fotográfiai Múzeum
Kötés: keménytáblás
Kategória: Művészeti album
Típus: Könyv
Ára: 4600